We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.
The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ...
Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.
Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.
Met behulp van cookies kunnen we analyses maken en jouw ervaring op onze website verbeteren, lees meer. Ik snap het
De eerste ijslolly, de ‘Epsicle’, later ‘popsicle’ genoemd, werd bedacht door de Amerikaan Frank Epperson uit San Francisco. Toen hij 9 jaar oud was had ontdekte hij een restje limonade dat in een vergeten glas na een nachtje vrieskou in de tuin vastgevroren was rond het roerstokje. Hij proefde en vond uit dat het best nog lekker smaakte. Deze herinnering liet hem niet los en in 1924 begon de volwassen Epperson zijn vondst te verkopen.
De Epsicle werd met succes gepromoot en gepatenteerd als ‘bevroren frisdrank op een stokje’. Begin jaren 1950 kreeg de ijslolly gezelschap van de frisco ofwel ijsco. Het stokje zou, nu gehuld in roomijs en bekleed met een chocoladelaagje, het waterijsje concurrentie aandoen en over de hele wereld populair worden als koude lekkernij.
Bron: Wikipedia en Localwiki.org